Inkomensbeheer

Bij inkomensbeheer staat enerzijds het verkrijgen van balans in de inkomsten en uitgaven centraal en anderzijds het verkrijgen van rust en vertrouwen bij de client om de financiën op termijn weer op een verantwoorde manier zelf te kunnen doen.

 

Het uitgangspunt van mijn werkwijze is dat de regie en de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk bij jou zelf blijft. Inkomensbeheer staat echter haaks op deze visie omdat het juist uit handen haalt. In sommige gevallen is het noodzakelijk om dit wel te doen om rust te scheppen in de hele situatie door het tijdelijk uit handen nemen van de financiële zorgen. Door dit te doen kan je je hierdoor zonder zorgen richten op bijvoorbeeld het traject budgetcoach of op het zorgtraject als je naast financiële problemen nog andere problemen hebt waar je aan wilt werken.

 

Het inkomensbeheer kent een hele traditionele vorm waarbij het inkomen met de daarbij behorende financiële verplichtingen volledig uit handen wordt genomen en het kent meer flexibele vormen die meer passend zijn bij de ontwikkelingen en groei die je doormaakt. Hierdoor behoud je altijd de regie en wordt er niet meer uit handen genomen dan noodzakelijk is.

 

De flexibele vormen vergt toewijding, discipline en verantwoordelijkheid hetgeen tezamen met een groeiend gezond financieel gedrag de basis is om  de volledige regie over de financiën op termijn weer terug te kunnen nemen. De ervaring leert dat bij de flexibelere vormen van inkomensbeheer  je meer betrokken blijft bij je eigen financiën en je ook verantwoordelijk blijft voelen maar dan zonder de zorgen van de uitvoer of pas op het moment dat je hier aan toe bent.

 

Aan het inkomensbeheer zit altijd een financieel plan vast waarin afspraken gemaakt worden over bijvoorbeeld leefgeld. Naast het financiële plan wordt er een plan gemaakt hoe we kunnen komen tot gezond financieel gedrag. Dit plan wordt ondertekend en is het uitgangspunt voor dit traject.

 

dubbeltje-voor-website

 

 


Interactieve samenwerking met andere hulpverleners:

 

Vanaf de start is er veel waarde gehecht aan ketensamenwerking. Dit werpt ondertussen flink zijn vruchten af. Hoe mooi is het als we zo met elkaar kunnen samenwerken dat we de hulpvrager beter kunnen ondersteunen. Hierin is nu de volgende stap gezet! Interactief samenwerken door inzicht te geven in het traject en door te delen…

 

Met veel enthousiasme wordt gewerkt met het programma ToDoIst . ToDoIst is een programma voor projectmanagement en taakmanagement.

 

“Vertrouwen creëer je door te zeggen wat je doet en te doen wat je zegt…”

 

Met dit programma willen wij hierbij aansluiten. Het geeft de mogelijkheid aan verwijzers en andere hulpverleners om een traject op taakniveau te volgen. Tevens is het mogelijk om zelf een taak bij ons neer te leggen.

 

Is dit nu echt zo nodig?

Of iets echt nodig is dat hangt af van de situatie en hoe je wenst te werken. Is het zinvol? Ja dat zeker! Zeker daar waar meerdere hulpverleners om een persoon heen staan, gebeurt het al snel dat een vraag of verzoek niet bij de juiste hulpvrager neergelegd wordt. Dat is over het algemeen niet erg want vaak is een persoon ook op zoek naar een luisterend oor. Terwijl je luistert als hulpverlener hoor je wel “de vraag“. Als het een vraag is die met financiën te maken heeft, biedt dit programma nu ook de mogelijkheid deze actie of taak direct bij ons neer te leggen zodat het gelijk op de juiste plek komt: namelijk ons actielijst.

 

Nieuwsgierig hoe dit in de praktijk werkt? Bel ons gerust… of ga naar de website van de applicatie: www.todoist.com


Perseu consultancy staat voor deze dienst geregistreerd bij:

 

Aanmeldingsprocedure voor registratie bij “professionele bewindvoerders en inkomensbeheerders” is in voorbereiding

 

logo-pbi

http://www.bpbi.nl

Eind 2017 hopen we de aanmeldingsprocedure voltooid te hebben. Bij voltooing wordt dat hier vermeld!

Terug

Meer informatie?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Overige diensten...

    Schuldenbeheer

    Deze dienst is geschikt voor mensen die wel de discipline hebben om iedere maand de vaste lasten te voldoen maar nog niet de zorgen kunnen en/of willen hebben om de schulden te beheren met alles wat daarbij komt kijken.

    Coaching

    Bij coachen staat het verkrijgen van inzicht in de financiën centraal. Belangrijk in deze coachingstrajecten is dat de regie bij de client zelf blijft en hierbij ondersteunt wordt. Er zijn 3 soorten coachingstrajecten.

    Training voor professionals

    Mensen in schulden helpen met de juiste kennis en ervaring zorg voor geslaagde hulptrajecten. Kennis delen zorgt er voor dat meer mensen de juiste kennis bezitten om mensen verder te helpen. Kennis delen = samen staan we sterk!